Sok szakértő hirdeti a social media ingyenességét. Valószínűleg azonban ők is tisztában vannak vele, hogy ingyen ez sem mehet.
Nem szabad elfelejteni azt az alapvető igazságot, hogy a social media igazi hús-vér embereket kíván, akik aktívan részt vesznek annak életében, alakításában, és akár fejlesztésében. Üzleti szempontból a social media üzemeltetése aktív részvételt kíván, amivel használhatóvá tud válni. Önmagát nem fogja fenntartani, a közösséget menedzselni kell. Ha jól használják a vállalkozások, akkor az segítség lesz új és jobb termékek/szolgáltatások kifejlesztésében.
Sok folyamat automatizálható, de nem minden. A fontosabb feladatok például nem. Induláskor ezeket kell fontolóra vennie a vállalkozásnak:
· olyan rendszerhez, ami tartalmat tud előállítani, emberek is kellenek
· a jó feedekhez moderálás kell, ami embereket igényel
· csakúgy, mint egy kertet, itt is gyomlálni kell, ami embereket igényel
A redszerek kiépítése és a munkaerő pedig pénzbe kerül.