Valószínűleg rengeteg oka van, hogy miért indít valaki saját vállalkozást, de a fő okok között vélhetően ott találjuk a profitot, a pénzt. Ha ez nem volt ok, akkor a többi igazából lényegtelen is, mivel hamar csődbe mehet a vállalkozás. Tekintsünk át néhány gyakori hibát, melyek eredményeképpen a vállalkozás nem lesz jövedelmező. Hogyan lehet ezeken változtatni mielőtt túl késő lenne?
Az egyik tényező, ami holtvágányra viheti az üzletet az a célpiac mérete. Más szóval elképzelhető, hogy a potenciális piac nem elég nagy ahhoz, hogy az elvárt jövedelmet biztosítsa. Ha a vállalkozás „csak” egy a rés-üzletek közül, amelyek a már úgyis túl szűk piacra fókuszálnak, akkor sosem lesz elegendő forgalom ahhoz, hogy a vállalkozás hosszú távon is fennmaradjon. Ha ez ismerősen hangzik bárkinek is, akkor szükséges további termékekkel vagy szolgáltatásokkal bővíteni a célpiacot, vagy a meglévő piacon több embert elérni. Ez megvalósítható internetes terjeszkedéssel (pl. e-commerce), vagy legyünk partnerei egy kiegészítő terméket kínáló vállalkozásnak.
Másik módja, hogy csődbe menjen egy vállalkozás, ha hanyagul kezelik a pénzmozgásokat. Minden az üzletet érintő kiadással foglalkozni kell, függetlenül annak mértékétől, majd el kell dönteni, valóban szükséges-e az adott költség. Ha egy termék/szolgáltatás nem hoz pénzt, vagy nem fejleszti az üzletet jól mérhető módon (hangsúly a mérhetőségen van!), akkor nem szabad megvenni. Rá kell szánni magunkat, hogy folyamatosan szemmel tartsunk minden költséget – attól függetlenül, mennyire kis összegről van szó.
A harmadik leggyakoribb ok, ami miatt egy vállalkozás nem lesz jövedelmező, ha a haszonra nem fektet kellő figyelmet. Ne feledjük, ez nem a befolyó pénzösszeget jelenti, hanem azt, ami a végén nálunk marad. Ha sok a bevétel, de úgy tűnik, nem marad belőle semmi, akkor felül szükséges vizsgálni a kínált termékek vagy szolgáltatások valós költségeit.